|
Post by Vincent Piazza on May 25, 2011 21:11:20 GMT 1
"Vincent?!" blev der råbt et eller andet sted fra. Det var højst sandsynligvis inde fra kontoret, hvor Vincent ofte blev kaldt op, når der var en ny opgave, som skulle klares. En lidt typisk ting, som skete meget på det sidste, fordi deres ellers bedste mekaniker ikke lige var til stede, fordi han arbejdede på en stor opgave.
Vincent sukkede, hvorefter han kravlede frem fra bilen, som han havde været ved at pille ved. De havde lige nu 2 biler i værkstedet, og var ca. 4 mand. De andre så lidt på Vincent, men vendte dog hurtigt blikket mod deres arbejde igen, da de ligesom godt vidste, at de ville få ballade, hvis de ikke lavede noget. Vincent var smurt ind i olie fra top til tå, man kunne lige skimte hans sorte t-shirt og blå overalls, som han havde taget på. Han slæbte sig op til kontoret og lukkede døren efter sig.
Der gik et øjeblik, hvorefter Vincent igen åbnede døren og kom ud fra kontoret og ind på værkstedet igen. Og selvfølgelig så alle nysgerrigt på ham, men han vinkede afvisende med hånden.
|
|
|
Post by Naum on May 25, 2011 21:20:02 GMT 1
Naum havde været i gang med at ryge dagens morgen joint, da han så på sin farmors ur hvad klokken egentligt var, den var lidt i 12, han slukkede hurtigt sin joint ned i et askebære og gemte resten af jointen, og skyndte sig at tage sit arbejdstøj på og snuppede et æble på vejen ud, han var meget forsent på den han skulle havde været på arbejde 7 men han havde haft så meget at se til i nat, som var meget vigtigt han gjorde og derfor var han kommet for sent i seng og først vågnet lidt i 12. han løb ned af trapperne og hele vejen, hen til værkstedet, han stoppede forpustede op uden foran porten til værkstedet, han smed sit æble i skralde spanden selvom han kun havde pist halvdelen af det, men han kendte reglerne der var ingen mad vare på værkstedet. Han gik forsigtigt ind og håbede ikke der var nogen der havde opdaget at han først kom nu, han tog fat i kosten som var hans, han var nemlig fejedreng på værkstedet, selvom han kune var fejedreng skulle han være der fra værkstedet åbnede til efter lukke tid hvor han skulle gøre rent, i løbet af dagen skulle han smide de ting ud der ikke skulle bruges og feje hvis der var spildt noget, og alt det der.
|
|
|
Post by Vincent Piazza on May 25, 2011 21:34:00 GMT 1
Vincent så lidt rundt i værkstedet, da han ikke lige med det samme skulle genoptage sit arbejde igen, men skulle lige klare en mindre ting, og det så ud til, at de andre havde styr på tingene, så der var ingen panik der. Og de skulle nok kalde, hvis det endelig skulle gå galt. Vince var måske lidt træt af, at de allesammen blev afhængige af ham, men han måtte bare lære at sige fra, men hvordan kunne han det, når han elskede biler?
Vincent havde lige vekslet nogle ord med en kollega, da han havde lagt mærke til en bevægelse ud af øjenkrogen. Han vendte hovedet og fik øje på det, som han havde regnet med. Naum, som var kommet for sent, igen. Bestyreren var ved at blive meget meget utilfreds med drengens indsats. Og det var åbenbart blevet Vince igen, som skulle tage sig en alvorssnak med knægten, igen. Vincent henlagde afstanden mellem ham og Naum på kort tid, han stoppede dog en meter fra drengen og nøjedes med at stå og kigge på ham denne gang. Han ville intet sige denne gang, bare stå og kigge på drengen. Og så håbede han, at drengen vidste, hvorfor det var, at Vince faktisk stod og kiggede på ham. Der var jo andre ting, som var vigtigere, som at sludre. Vince holdte faktisk af de tidspunkter, hvor han kunne arbejde alene.
|
|
|
Post by Naum on May 27, 2011 12:31:49 GMT 1
Naum prøvede virkelig at arbejde Seriøs men det var svært for han var halv skæv og kunne ikke lade være med at gå og grine for sig selv og tale med sig selv. Men det hele blev afbrudt da Vincent stillede sig foran Naum ikke så langt fra ham, men Naum kiggede ikke på ham, men til sidst måtte han opgive at undgå at få øjen kontakt med ham, han kiggede ham i øjne og sagde ” gider du ikke lige flytte dig, mester du står i vejen” han så så seriøs ud han nu kunne, men det var tydeligt at se at han havde svært ved at holde masken, da han ikke selv syntes han havde brug for at kigge Vincent i øjne vendte han sig bare rundt og begyndte at feje igen.
|
|
|
Post by Vincent Piazza on May 27, 2011 12:44:24 GMT 1
Vincent ventede på en reaktion for knægten, og han lagde dog også mærke til, hvordan knægten undgik hans blik, hvilket ikke var noget godt tegn. En hmpf-lyd undslap Vince ved drengens bemærkning, hvorefter han tog fat i knægtens hage og fast holdte knægtens blik, og gjorde han modstand, så ville han tage hårdere fat, han var i det mindste stærkere end knægten. Han havde efterhånden lært, hvordan pupillen så ud, når folk havde fået noget, så de blev en smule skæve, og knægten var påvirket, hvilket var klart. ”Kom med udenfor.” sagde Vincent og gav igen slip på drengen. Han vidste, at snakken kunne distrahere de andre fra deres arbejde, hvilket gjorde, at Vince valgte, at de skulle gå udenfor.
|
|
|
Post by Naum on May 27, 2011 15:47:34 GMT 1
Naum kiggede væk og blev en smule forskrækket da, Vincent bare tog fat i hans hage, det gjorde lidt ondt, men han ville helst undgå alt øjenkontakt med Vincent, for han vidste jo godt at det var tydeligt at se på ham at han havde ryget ,det var os derfor han prøvede at dreje hoved væk, men dette hjalp intet, han mærkede bare vincent Stramme grebet om hans hage. Da Vincent, sagde han skulle med uden for, gik han hen og stillede kosten hvor den normalt stod når den ikke blev brugt, hvor efter han gik uden for til Vincent. Han stillede sig op af muren, og fandt en pakke smøger frem han havde stjålet dagen før. Han tog en af smøgerne og tændte den med nogen tændstikker, han tog det første hiv og pustede røgen lige i hoved på Vincent.
|
|
|
Post by Vincent Piazza on May 28, 2011 12:47:13 GMT 1
Vincent ventede tålmodigt på, at Naum ville komme ud til ham. Der gik heller ikke længe, men den måde, som drengen opførte sig på, han havde ikke meget tålmodighed tilbage med drengen. Og resten forsvandt, da knægten pustede røg i hovedet på ham. "Jeg forstår ikke, hvorfor bestyreren ikke for længe siden har fyret dig. Du er for uansvarlig." dette sagde han, mens han tog knægten cigaret fra ham kastede den på jorden, hvorefter han tog cigaretpakken og puttede den i sin egen lomme, mens han sagde, "Jeg vil konfiskere dem, indtil du viser, at du kan tage et ansvar." "Jeg tror gerne, at vi kan finde en, som kan overtage dit job. Og der er sikkert et par stykker, som gerne vil af med dig, og jeg selv er ved at være træt af, at jeg skal dække din ryg hver gang. Du må se at komme til tiden!" prøvede Vincent at forklare i et roligt tonefald, selvom man godt kunne høre på ham, at var utålmodig.
|
|
|
Post by Naum on May 28, 2011 14:31:34 GMT 1
Naum kiggede på ham og vidste ike hvad han skulle sige til det med at hvorfor bestyreren ikke havde fyret ham ofr længe siden, det var jo ikke fordi han ikke gjorde sit arbejde ordentligt det var jo fordi han stort set altid kom forsent, da Vincent tog hans smøger var det tydeligt at vreden kogte i ham, men han prøvede virkelig at holde det tilbage ” jeg kan sagents tage ansvar, jeg kan ikke gøre for jeg har andre ting at lave om natten for ma… sagde han men nåede lige at stoppe sig selv inden han fik sagt mafiaen. ” jeg kan godt styre det her job, jeg kan sagents. Jeg lover jeg kommer til tiden sagde han stille og kiggede stadigvæk vredt på vincent, han havde en eller anden lyst til at springe på ham for atfå sine smøger igen
|
|
|
Post by Vincent Piazza on May 28, 2011 14:59:17 GMT 1
Vincent vidste godt, at det var dristigt at tage en andens cigaretter, men han følte ikke rigtig, at han havde andre muligheder på det nuværende tidspunkt, og desuden så var han ikke bange for knægten. "Så må du priorteer og måske sige dit ene job op." foreslog Vince. Han havde lagt mærke til, at Naum var stoppet midt i sin sætning, men det interesserede ham faktisk ikke, hvem han ellers arbejdede for, men han kunne jo vælge og fremlægge sagen for bestyreren, og så kunne han tage en beslutning. Han lagde armene over kors og så på Naum. "Det virker ikke til, at du kan styre det. Jeg kan ikke huske, hvornår du sidst er kommet til tiden." konstaterede Vince og så fortsat på drengen for at se, hvad han havde at sige til sit forsvar..
|
|